Założeniem projektu było stworzenie gry MMORPG (Massive-Multiplayer Online Role Playing Game) czyli gry, w której duża liczba graczy będzie mogła spotkać się ze sobą w wirtualnym świecie.
Interaktywność została zapewniona dzięki graficznemu pełnemu animacji czasu rzeczywistym interfejsowi użytkownika.
Dynamika i wydajność animacji uzyskana została poprzez zastosowanie DirectX 9.0 - interfejsu programisty (API) który zapewnia niskopoziomowy dostęp do sprzętu.
Projekt przewidywał elastyczność wdrażania zmian, zapewniono to dzięki aplikacji aktualizatora która poprzez porównanie sum kontrolnych MD5 aktualizuje pliki gry.
Wszystkie dane wykorzystywane przez grę są zapisane w plikach konfiguracyjnych - zmiany oraz dalszy rozwój projektu nie wymaga ingerencji w kod programu.
Użytkownicy z odpowiednimi uprawnieniami przy pomocy aplikacji administracyjnej mają możliwość zaprojektowania mapy świata, zmiany wszystkich parametrów gry, danych o graczach oraz ich postaciach. Wszystkie poprawki i zmiany wdrażane przez administratorów będą w sposób automatyczny instalowane na stacjach roboczych graczy dzięki funkcjonalności jaką oferuje aplikacja aktualizatora. Aplikacja klienta poprzez interfejs graficzny umożliwia graczowi grę, podczas której komunikuje się z serwerem gry. Nadzoruje on wszystkie procesy w systemie poprzez generowanie zdarzeń oraz informowanie o ich wystąpieniu klientów gry. Wymienione powyżej aplikacje zapewniają, że w produkt końcowy będzie w pełni modyfikowany i łatwy do rozbudowania.
« poprzednia | następna » |
---|